Home Mode Regntøj til Kvinder Har Aldrig Været Pænere

Regntøj til Kvinder Har Aldrig Været Pænere

Vi skal ikke særligt mange år tilbage, før regntøj udelukkende blev betragtet som en praktisk form for påklædning. Vi kommer selvfølgeligt ikke udenom, at regntøj skal være praktisk. Hvis det ikke holder regnen ude, og hjælper os med at holde os tørre, så er det ikke meget værd. Men før i tiden var det den eneste faktor der reelt betød noget. Det eneste man gik op i, når man købte en regnjakke eller et par regnbukser, var deres evne til at holde vandet ude. Det er stadig den primære prioritet i dag: men vi har også andre krav og præferencer.

Hvis du finder gamle billeder frem, hvor folk har regntøj på, så vil du kunne se hvor kedeligt det er. Regntøjet er typisk helt ensfarvet, og har ikke nogen detaljer eller noget særligt design. Værst af alt, så fandtes regntøjet typisk kun i sort eller en hæslig grøn farve. Det var ikke noget man tænkte særligt meget over dengang: sådan så alt regntøjet jo ud. Selvfølgeligt gik man op i mode og skønhed, men disse værdier blev ligesom kastet til siden, når det regnede udenfor. Når det regnede, så blev man ligeglad med hvordan man så ud, og fokuserede udelukkende på at holde sig tør.

Der har da sikkert været nogen mode-fanatikere allerede dengang, der fandt det frustrerende, at hoppe i en grim regnfrakke. Men de kunne jo ikke rigtigt gøre noget ved det, hvis alt regntøjet på markedet så sådan ud. De måtte ligesom bare tilpasse sig, og acceptere at de så lidt klodsede ud.

Men udviklingen går jo aldrig i stå, og det gør sig skam også gældende med regntøj. På et eller andet tidspunkt havde producenterne af regntøj knækket koden til, at lave regntøj der var super effektivt. Regntøjet kunne holde regnen ude, og samtidig være komfortabelt at have på. Det er selvfølgeligt en god ting for os forbrugere: men det stiller producenterne i en svær situation. Hvis alt regntøjet på markedet klarer de praktiske aspekter nogenlunde ligeså godt, hvorfor skulle kunderne så vælge dit mærke frem for et andet?

Producenterne begyndte derfor at adskille sig på andre måder. Det mest oplagte er selvfølgeligt udseendet: hvis begge sæt regntøj er lige gode, men det ene er pænere end det andet, så vælger kunden selvfølgeligt det pæne sæt regntøj. Pludseligt var moderigtigt regntøj altså den primære konkurrence-paramter. Det er derfor, vi har så meget lækkert regntøj til damer i dag! Jeg er personligt ufatteligt glad for, at også regntøj i dag har et lækkert design, som man kan være stolt af at have på.

Det bedste af det hele er, at de forskellige producenter stadig konkurrerer om at gøre det bedst. Hvert år bliver regntøjet altså flottere og flottere.

Indlæs flere relaterede indlæg

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *